НИСКОВЪГЛЕХИДРАТНА ДИЕТА

Нисковъглехидратната диета (НВД) представлява хранителен режим, който свежда консумацията на въглехидрати до минимум.

Тя включва консумация на храни с високо съдържание на протеини, здравословни мазнини и зеленчуци.

12-СЕДМИЧЕН ИНДИВИДУАЛЕН ХРАНИТЕЛЕН РЕЖИМ

Какво ще получите:

✅ Изцяло персонализиран хранителен режим според твоите нужди

✅ Лесно и разнобразно меню

✅ Постоянна връзка с екипа ни

✅ 100% Гаранция за връщане на парите

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

1. Какво представлява?

НВД има няколко подвида. Общото между всички нейни разновидности е ограничаването на приема на въглехидрати до 20-150 грама на ден.

Основната цел на този хранителен режим е да накарате тялото ви да използва повече мазнини за гориво, вместо да използва въглехидрати като основен източник на енергия.

2. За кого е подходяща?

Най-подходяща е за хора, които се опитват да свалят телесна маса. Когато приемът на въглехидрати е много нисък, мазнините се преместват от мастните депа в кръвта и се транспортират до черния дроб, където някои от тях се превръщат в кетони.

Тогава тялото може да използва мастни киселини и кетони като основен източник на енергия.

Важно е да уточним, че постигането на кетоза не е задължително при ниският прием на въглехидрати. Това става само ако намалите въглехидратите на под 20 грама на ден.

3. За кого НЕ е подходяща?

НВД не е подходяща за хора, които тренират високо-интензивни спортове и се нуждаят от експлозивна сила и енергия.

Ако трудно поддържате регуларни нива на кръвна захар и се чувствате зле ако не ядете достатъчно въглехидрати, може би този хранителен режим не е за вас.

Какво включва?

Ниско-въглехидратната диета набляга на храни с ниско съдържание на въглехидрати и високо съдържание на протеини и полезни мазнини. Ето примери за такива:

  • месо - филета, пилешки гърди, свинско месо, телешко, риба и др.
  • яйца
  • зелени зеленчуци
  • ядки и семена
  • зехтин
  • някои плодове (като боровинки и ягоди)
  • млечни продукти (мляко, кисело мляко, масло и др.)

4. Какви са ползите за здравето?

Храните с ниско съдържание на въглехидрати обикновено намаляват апетита ви и ви карат да се чувствате по-малко гладни, което води до намаляване на приема на калории.

Освен това, в дългосрочен план, ограничаването на въглехидрати може да намали количесвото триглицеридите в кръвта, нивата на “лошия” холестерол, да стабилизира нивата на кръвна захар и тези на инсулина.

5. Какви са минусите за здравето?

Режимите с ниско съдържание на въглехидрати не са подходящи за всички. Някои хора се чувстват отлично с тях, докато други се чувстват отвратително и нямат енергия за нищо.

В изключително редки случаи могат да причинят състояние наречено недиабетна кетоацидоза. Това състояние се среща по-често при кърмещи жени и може да бъде фатално, ако не се лекува.

Въпреки това, диетите с ниско съдържание на въглехидрати са безопасни за по-голямата част от хората.

Ако не сте сигурни дали тази диета е за вас, консултирайте се с медицинско лице.

Не забравяйте, че най-важното нещо е да изглеждате и да се чувствате добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

Източници