ВЕГАН ДИЕТА

Веганската диета е лишена от всички животински продукти.

Важно е да се отбележи, че това включва и яйцата и млечните продукти.

С други думи, тя е екстремна версия на строго-вегетарианската.

12-СЕДМИЧЕН ИНДИВИДУАЛЕН ХРАНИТЕЛЕН РЕЖИМ

Какво ще получите:

✅ Изцяло персонализиран хранителен режим според твоите нужди

✅ Лесно и разнобразно меню

✅ Постоянна връзка с екипа ни

✅ 100% Гаранция за връщане на парите

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

1. Какво представлява?

Ако сте прочели вече предишната ни статия за вегетарианството, може би сте разбрали за разликата между двете често бъркани диети.

Това са именно яйцата и млечните продукти.

Хората избират да следват веган начин на живот по различни причини.

Те обикновено варират от етични причини относно животните до опазване на околната среда.

2. За кого е подходяща?

Веганството е по-скоро начин на живот, а не диета, която някой решава, че ще следва просто ей така. Зад нея се крият убеждения и ценности, които карат хората да живеят без да участват в експлоатацията на животни.

3. За кого НЕ е подходяща?

Веганството не е подходящо за всеки, който не притежава нужните убеждения, които ще му помогнат да се придържа към този рестриктивен модел на хранене в дългосрочен план.

4. Какво включва?

Ето храните, които могат да се консумират:

  • Бобови храни (боб, леща, грах)
  • ядки и ядкови масла
  • семена (коноп, чиа, ленено семе)
  • обогатени с калций растителни млека и кисели млека
  • водорасли
  • хранителна мая
  • пълнозърнести храни
  • плодове и зеленчуци

Ето храните, които не могат да се консумират:

  • Месо (всякакви видове, риба и морски дарове
  • млечни продукти и яйца
  • пчелни продукти (мед)
  • всичко на животинска основа (суроватка, казеин, желатин, лактоза, и др.)

5. Какви са ползите за здравето?

Повечето изследвания, подкрепящи ползите от веганизма, са наблюдателни. Това затруднява да се определи дали веганската диета е причинила пряко ползите, които включват: по-нисък риск от развитие на ракова болест, смекчени симптоми на артрит, по-добра бъбречна функционалност и намален риск от Алцхаймер.

6. Какви са минусите за здравето?

Проучвания показват, че веганите са изложени на по-висок риск от недостиг на витамин В12, витамин D, омега-3, йод, желязо, калций и цинк.

Често срещано е за веганите да имат проблеми с набавянето на достатъчно протеин. Много от тях решават този въпрос като приемат хранителни добавки.

Ако не сте сигурни дали тази диета е за вас, консултирайте се с медицинско лице.

Не забравяйте, че най-важното нещо е да изглеждате и да се чувствате добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

Източници