7 НАЧИНА ДА ЖИВЕЯ ЗДРАВОСЛОВНО ДОКАТО РАБОТЯ В ОФИС

Сподели тази статия в:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

7 НАЧИНА ДА ЖИВЕЯ ЗДРАВОСЛОВНО ДОКАТО РАБОТЯ В ОФИС!

Здравословният начин на живот може да бъде предизвикателен сам по себе си. А за тези от вас, които седят на бюро по 8, 10, 12+ часа на ден, задачата става още по-трудна.

Истински здравословният живот съчетава много фактори – правилно хранене, достатъчна физическа активност, поддържането на здрав ум, хидратация и т.н. Пренебрегването на който и да е аспект от него, може да повлияе негативно на цялостното ви здравословно състояние.

Ние самите познаваме тези предизвикателства. Въпреки че сме в сферата на здравословното хранене и спорта, голяма част от работата ни е свързана с работа на бюро. 

Именно затова решихме да напишем тази статия със седем прости идеи как можете да направите живота си по-здравословен, независимо от професията, която практикувате.

№1: Преместете безплатните закуски и вредни снаксове извън полезрението си

Признайте на себе си, че винаги имате избор.

Дори и някой да донесе безплатна храна, сладки, бонбони или шоколад в офиса, вие трябва да направите осъзнат избор, за да се озоват тези храни в стомаха ви.

Преместете безплатните закуски и вредните снаксове извън полезрението си. Ако нещо стои на бюрото ви, шансът да го изядете е по-голям.

№2: Научете се да отказвате

Във всеки офис има поне един човек, който постоянно ви кани да хапнете заедно мазен бургер и тестена пица на парче. Помнете, че вие отново имате избор. Можете просто да им кажете: „Не, благодаря. Не ям такива неща.“ или: „Не, благодаря, но ще мина и без това.“ 

Изградете имидж на човек, който се грижи за себе си и хората сами ще отбягват да ви предлагат нездравословни неща.

Освен това, научните доказателства показват, че вие най-често ядете това, което ядат приятелите ви, така че опитайте да се обградите с хора, които неволно ще ви помогнат да се отървете от лошите си навици.

№3: Възползвайте се от всяка възможност за движение

Ето и съвет за движението. Замислете се – колко крачки правите дневно? Според едно от най-известните проучвания по темата, 10 000 крачки дневно е числото, към което трябва да се стремите.

Това ще бъде трудно, ако прекарвате целия си ден седнали на стол. Един лесен начин да добавите няколкостотин крачки дневно е да използвате стълбите вместо асансьора всеки път, когато имате възможност.

Намирайте и други алтернативни начини да добавяте крачки. Например, нещото, което ние обичаме да правим е да се разхождаме на спирката (или перона на метрото), докато чакаме превозът ни да пристигне. Това също добавя много крачки към брояча.

Ежедневното пътуване до работното място също може да бъде идеалното време за подобряване на вашето здравословно състояние. Ако живеете близо до работа, ходете пеша. Ако пък се налага да използвате градския транспорт, слезете една спирка по-рано и вървете през останалата част от пътя.

 

№4: Донесете си собствени „здравословни“ бързи закуски и обяд

Един от най-добрите начини да спестите пари и да се нахраните здравословно е да си приготвите обяда от предишната вечер. В края на месеца, това дори може да ви е спестило няколкостотин лева.

Освен това, има много малко места в България, където можете да хапнете истински здравословно и да знаете точно какво има в порцията ви. 

Да, това предложение изисква малко повече усилия и време, но си заслужава. Ще усетите как вашето здраве и банковата ви сметка ще са ви благодарни още след първия месец.

№5: Изградете навик да медитирате поне за 10 минути на ден

Медитацията е един изключително полезен процес както за физическото, така и за психическото здраве. Това е процес, в който вие тренирате ума си да се съсредоточи в настоящето. Предполагаме, много от вас са чували как успели хора и известни личности споделят, че медитират и това е допринесло за успехите им.

Джеф Уейнър, например, изпълнителният директор на LinkedIn, често споделя, че ежедневно използва медитации в приложението Headspace. 

Други известни професионалисти, които медитират са Марк Беньоф (изпълнителен директор на SalesForce), Опра Уинфри, Хю Джакман, Пол Маккартни, Леброн Джеймс и много други.

Медитацията понижава пулса и отпуска мускулите ви, респективно натрупаното напрежение. Тя е изключително ефективна при борбата със стреса. 

Както вече споменахме, здравето е както физическо, така и психическо, така че можете само да спечелите, ако пробвате медитацията като инструмент за релаксация.

Можете да прочетете повече по темата в статията ни за медитация.

№6: Не забравяйте да се разхождате и разтягате в офиса

Разхождайте се в офиса от време на време. Изпънете се, раздвижете раменете и китките си, протегнете краката и стъпалата си. Опитайте се да правите почивки поне на всеки час, за да движите тялото си.

Не възприемайте това като “загуба на време”, защото това всъщност ви прави по-продуктивни и фокусирани. 

Раздвижването връща енергията обратно във вас и предотвратява процес, който ние наричаме “забозване през компютъра”.

 

Например, раздвижете се, докато чакате да зареди някоя програма на компютъра. Ако трябва да обсъдите нещо с колега, отидете на бюрото му, вместо да провеждате телефонно обаждане, да изпращате имейл или да се провиквате в офиса. Ако трябва да отидете на друг етаж в сградата, вземете стълбите вместо асансьора.

Един от триковете, който ние използваме, е да пием много вода. Това гарантира чести разходки до тоалетната.

№7: Сприятелете се с технологиите

Кой каза, че технологиите са враг на здравословния начин на живот? Със сигуреност не сме били ние.

Според нас те са инструмент, който може драстично да намали усилията ни за грижата за нашето здраве на работното място.

С тази идея, ние създадохме Healthit – вашият джобен здравословен приятел.

Всичко, за което говорихме в тази статия, е свързано с навиците. Както всички знаем, навиците се изграждат трудно и точно това ни мотивира да улесним процеса с първото българско приложение за здравословен живот – Healthit. 

С него, вие изграждате полезни навици за един пълноценен живот и едновременно с това, печелите награди и пестите пари.

 

С други думи, Healthit е най-лесният и забавен начин да живеете здравословно.

Всеки ден вие изпълнявате предизвикателства, които ви носят точки. С тези точки, можете да получите намаления за хранителни добавки, услугите на фитнес треньори, фитнес абонаменти, спортни стоки и много други продукти от нашите партньори!

Healthit е вашият верен приятел, който ще ви подсеща да се хидратирате, да се раздвижите и да се фокусирате върху малкото неща, които имат значение в забързаното ви офис ежедневие.

Бъдете сред хилядите професионалисти в България, които изграждат здравословни навици с лекота. 

Нека работата в офис бъде не оправдание, а мотивация за един здравословен живот.

 

Приложението е на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК и е достъпно както за Android, така и за iOS. 

HEALTHIT: ЗАЩОТО ЗДРАВОСЛОВНОТО Е НА МОДА!

 

Сподели тази статия в:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Абонирай се за нашия Бюлетин

Най-качественият здравословен бюлетин в България

ДРУГИТЕ ХОРА СЪЩО ПРЕГЛЕЖДАТ

5-ТЕ НАЙ-ДОБРИ ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ

НАЙ-ДОБРИТЕ ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ! Поддържането на балансиран начин на живот, който включва физическа дейност, консумиране на плодове и зеленчуци и намиране на време за релакс е по-трудно, отколкото изглежда. По тази причина има стотици приложения, които твърдят, че правят

ИЗГРАЖДАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ НАВИЦИ: ЛЕСНИЯТ И ТРУДНИЯТ НАЧИН

ИЗГРАЖДАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ НАВИЦИ: ЛЕСНИЯТ И ТРУДНИЯТ НАЧИН Всички знаем, че „трябва“ да живеем по-здравословно. Всеки ден чуваме „здравословно хранене” и “движение“ по телевизията, по радиото в колата, от колегите в работата, но все пак много от нас не прилагат