ИЗГРАЖДАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ НАВИЦИ: ЛЕСНИЯТ И ТРУДНИЯТ НАЧИН

Сподели тази статия в:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

ИЗГРАЖДАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ НАВИЦИ: ЛЕСНИЯТ И ТРУДНИЯТ НАЧИН

Всички знаем, че „трябва“ да живеем по-здравословно. Всеки ден чуваме „здравословно хранене” и “движение“ по телевизията, по радиото в колата, от колегите в работата, но все пак много от нас не прилагат това знание.

В тази кратка статия ще направим две важни неща. Първо, ще обясним защо е толкова трудно да изградите здравословен навик, а след това ще ви дадем насоки за най-лесният начин да го направите.

Защо навиците ни определят колко здравословно живеем?

Единственият начин да направим трайна промяна в нашия живот е като я превърнем в навик. Навиците са малките решения и действия, които правим всеки ден.

Според проучване от Duke University, навиците заемат около 40% от нашето поведение. Много аспекти в живота ни (особено здравословното ни състояние) са продукт на нашите навици.

Това, колко здрави са зъбите ни зависи изцяло от навика да ги мием по-често. Това, колко е подредено вкъщи също зависи от навик. Начина, по който се храним и тренираме тялото си не правят изключение.

 

Когато се научим как работят нашите навици и усвоим изкуството да ги контролираме, ние можем да живеем здравословно, без това да ни отнема време и усилия.

Защо е толкова трудно да изградим нов навик?

Ако някога сте отлагали или се борите да започнете с нещо ново, несъмнено сте почувствали силата на „триенето“ (англ. friction).

Едно определение на триенето е „силата, която се противопоставя на движението на даден обект.“ Друго определение, което е далеч по-подходящо за контекста на днешната тема, е сблъсъка между това кой си ти в момента и кой искаш да бъдеш в бъдеще.

Бъдещето Аз (онази част от вас, която може да забави моменталното удовлетворение и мисли за дългосрочната цел) е зрялата, рационална част от вас, която иска да прави всички онези неща, които знае, че е добре да се правят, като да се храни по-добре, да ходи на фитнес, да спи достатъчно, да пие повече вода, да консумира плодове и зеленчуци и т.н.

Сегашното Аз (онази част от вас, която иска моментално удовлетворение) е по-детската част от вас, която иска да продължава да прави това, което винаги е правела. Не иска да се променя, защото промяната е „тежка и страшна“ и отказва да поеме пълна отговорност за действията си.

Бъдещето Аз най-вероятно ви е накарало да четете този текст, докато Сегашното Аз иска просто да скролвате безцелно в социалните мрежи.

 

Тези две конфликтни позиции създават психологическа битка. Преди хората да разберат този факт, те често отлагат Бъдещето си Аз за… Бъдещето. Не му ли е там мястото?

Отговорът е НЕ! Замислете се за предишния път, в който си обещахте да започнете диета „от утре“ и така и не го направихте. Да, точно за това говорим!

Как да победим в тази ситуация? (Трудният начин)

За щастие, ако това, което описахме ви звучи познато, не сте сами. Сега ще ви дадем петте компонента, за които трябва да внимавате, ако искате да изградите устойчиви здравословни навици.

 1) Поставете малки, постижими цели

Не забравяйте, че ако сте в тази ситуация, вие най-вероятно не искате да правите нищо друго освен нещата, от които може да получите незабавно удоволствие. Така че, ако си поставите цел, която е твърде непосилна, ще загубите играта. 

Вместо това си поставете малки, реалистични цели, за които сте уверени, че можете да постигнете.

2) Фокусирайте се върху действията, които ще ви насочат към голямата цел

След като имате предвид голямата си цел, съсредоточете се върху нещата, които трябва да правите всеки ден. Това може да бъде: „ще проследявам крачките си всеки ден“; „ще ходя на фитнес 3x седмично“; „няма да ям сладко след 16ч. всеки ден“ и т.н.

Но само избирането на действията не е достатъчно. Те трябва те да са наистина конкретни!

„Ходете на фитнес 3x седмично“ е посредствена цел. Прекалено неангажираща е. „Ще ходя на фитнес в понеделник, сряда и петък в 7 часа сутринта“ е много по-добра цел. Знаете точно в кои дни ще тренирате и по кое време ще го направите.

3) Търсете бързата печалба

Една от причините Сегашното ви Аз да не е склонно да прави нещата, които искате да правите, е защото то не вярва, че ще се справите. 

Вие трябва да докажете на себе си, че можете, като постигнете победа възможно най-скоро след стартирането на работата по целта. 

Да речем, че искате да не ядете сладко и захар след 16ч. Можете да напишете това в тефтер, органайзер или програма на телефона си. 

След като го изпълните го отметнете, оцветете в зелено, задраскайте и т.н. Това ще даде сигнал на мозъка ви, че вие можете да се справите.

4) Дайте си краен срок

Ако нямате краен срок за всяка малка цел, е много лесно да станете самодоволни и да загубите чувството за спешност. Наличието на краен срок ви държи съсредоточени. 

Помнете: навикът е рутинно поведение, повтарящо се регулярно. Той се формира след като сте постигали точно тези малки цели в продължение на много дни. 

Например, ако си поставите за цел до 21ч. всеки ден да сте изпили 2.25 литра вода, това ще ви държи съсредоточени върху условията, които сами сте си определили.

5) Наградете се

Никой не иска да работи усилено върху дадена цел и да не вижда напредък. Наградите решават този проблем. 

Всеки път, когато постигнете малката си цел, се самонаградете с нещо, което ви показва, че се справяте чудесно и сте на път към по-голямата си цел. 

Наградата не трябва да бъде нещо огромно, но трябва да има някаква стойност за вас, в противен случай няма да бъде мотивираща.

 

Как да победим в тази ситуация? (Лесният начин)

Ние осъзнаваме, че това звучи сложно. Как може човек да вмести целия този сложен процес измежду всички останали ангажименти? 

Вече не нужно! Вместо да внимавате за тези пет компонента постоянно, ние ви предлагаме решението, което гарантирано ще осигури победата на Бъдещото Аз.

Healthit – твоят джобен здравословен приятел

Както вече се убедихме, всичко свързано със здравословния начин на живот тръгва точно от навика. С първото българско приложение – Healthit, вие изграждате полезни навици за един пълноценен живот. С други думи, Healthit е най-лесният и забавен начин да живеете здравословно.

Позволете ни да ви обясним защо това е така.

 

Докато разработвахме приложението, винаги си го представяхме като вашия джобен здравословен приятел. Неговата мисия е да ви помага в приключението към по-здравословен живот, да ви подсеща всеки път, когато забравяте нещо и да ви възнаграждава за вашите победи!

Healthit се грижи и за петте компонента, които вече изброихме, без вие дори да разбирате за това! Така спестявате изключително много време, защото вместо да внимавате за 5 различни фактора, единственото, което трябва да направите е да бръкнете в джоба си и да се допитате до вашия джобен експерт по здравословен начин на живот.

 

Healthit е вашият верен приятел, който ще ви подсеща да се хидратирате, да се раздвижите и да изпълнявате собствените си цели. 

Да, точно така! Вие самите можете да поставите своите цели и да бъдете възнаграждавани всеки път, когато ги постигнете!

Healthit фокусира вашите усилия върху малкото, но важни неща в областта на здравословния начин на живот. С изпълняването на забавни и прости предизвикателства, вие печелите здравословни точки.

С тези точки, можете да получите намаления за хранителни добавки, услугите на фитнес треньори, фитнес абонаменти, спортни стоки и още много други продукти от нашите партньори!

И всичко това е абсолютно безплатно за вас – хората решили да направят живота си по-здравословен!

 

Хубавото нещо на 21 век е, че ние все повече и повече знаем как работи мозъкът и как се формират навиците. Използвахме проучвания, книги и знанието на експерти в областта на психологията и неврологията, за да разработим Healthit – вашия добър приятел, който се грижи за вашето здраве, без да очаква нищо в замяна.

Бъдете сред хилядите българи, които изграждат здравословни навици с лекота, докато пестят време и пари с Healthit! 

HEALTHIT: ЗАЩОТО ЗДРАВОСЛОВНОТО Е НА МОДА.

 

Сподели тази статия в:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Абонирай се за нашия Бюлетин

Най-качественият здравословен бюлетин в България

ДРУГИТЕ ХОРА СЪЩО ПРЕГЛЕЖДАТ

5-ТЕ НАЙ-ДОБРИ ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ

НАЙ-ДОБРИТЕ ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ! Поддържането на балансиран начин на живот, който включва физическа дейност, консумиране на плодове и зеленчуци и намиране на време за релакс е по-трудно, отколкото изглежда. По тази причина има стотици приложения, които твърдят, че правят