Десет ползи от спорта
С две думи:

Независимо дали тренирате самостоятелно, в отбор или използвате услугите на треньор, спортът има много ползи за здравето, както физически, така и психически.Тази статия ще ви представи десет ползи oт редовните физически упражнения.


17 март 2019

Десет ползи от спорта

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Текст на статия
      Спортът се определя като всяко движение, което кара мускулите ни даработят и изисква тялото ни да изгаря калории. Има много видовефизическа активност като плуване, джогинг, бягане, ходене, вдигане натежести, танци и други.

      Доказано е, че да бъдеш физически активен носи много ползи заздравето, както физически, така и психически. Тази статия ще ви представи десет ползи от редовното спортуване.

      1. Спортът може да ви направи по-щастливи
      Доказано е, че спортът подобрява настроението и намалява чувството натревожност и стрес. Спортът оказжа позитивно влияние в частите на мозъка, които регулират стреса и тревожността. Той повишава чувствителността на мозъка към хормоните серотонин и норепинефрин, които облекчават чувството на депресия. Освен това, физическите упражнения увеличават производството на ендорфини, за които еизвестно, че допринасят за положителни чувства и намаляват усещанетоза болка.

      Доказано е, че спортът намалява симптомите при хора, страдащи от тревожност. Той им помага да осъзнаят по-добре своето психично състояние и да се отклонят от страховете си. Интересното е, че няма значение колко интензивна е тренировката, за да почувствате положителните ефекти върху настроението. Ефектите от спорта върху настроението са толкова силни, че могат да бъдат усетени в много кратки интеревали от време. В едно проучване, 26 здрави мъже и жени, които тренират редовно, били помолени да спрат да спортуват за 2 седмици. Тези, които спрели, съобщили значителен спад в настроението си през деня.

      2. Спортът може да ви помогне със загуба на тегло
      Проучванията показват, че липсата на физическа активност често води до покачване на телесната маса. Тялото ни харчи енергия по три начина: докато усвояваме храна, за поддържане на телесните фунцкии (напр. дишане) и чрез физическо натоварване. Когато спортувамe, изразходвамe калории, което ни помага да свалим тегло, ако сме в калориен дефицит. Освен това, проучванията показват, че комбинирането на аеробни тренировки със силови такива, може да увеличи максимално загубата на мазнини и поддържането на мускулната маса.

      3. Спортът е полезен за вашите мускули и кости
      Спортът играе жизненоважна роля в изграждането и поддържането на силни мускули и кости. Физическата активност (като вдигане на тежести) стимулира изграждането на мускули, особено когато се комбинира с адекватен прием на протеини. Упражненията подпомагат освобождаването на хормони, които стимулират способността на мускулите да абсорбират аминокиселини. Това им помага да растат. Докато стареем, ние сме склонни да губим мускулна маса и функция, което може да доведе до наранявания и увреждания. Редовна физическа активност е от съществено значение за намаляване на мускулната загуба и поддържане на силата. Спортът помага за изграждане на костна плътност, когато сме по-млади и предпазва от развитие на остеопороза. Интересно е, че спортовете като гимнастика, бягане, футбол и баскетбол насърчават изграждането на по-висока костна плътност от спортове като плуване и колоездене.

      4. Спортът увеличава вашето ниво на енергия
      Спортът е вашата "енергийна напитка", която ще ви зарежда с енергия през целия ден. Проучване установява, че само шест седмици редовни тренировки намалили чувството на умора при 36 здрави човека, които преди това чувствали постоянна умора. Освен това, спортът може значително да повиши енергийните нива на хора, страдащи от синдром на хроничната умора (СХУ).

      5. Спортът намалява риска от хронични заболявания
      Липсата на редовна физическа активност е основна причина за хронични заболявания. Доказано е, че редовните упражнения подобряват инсулиновата чувствителност, здравето на сърдечно-съдовата система, телесната структура, намаляват кръвното налягане и нивата на мазнини в кръвта. Липсата на редовна физическа активност – дори и в краткосрочен план - може да доведе до значително увеличаване на мазнините, което увеличава риска от диабет тип 2, сърдечни заболявания и ранна смърт.

      6. Спортът подпомага здравето на кожата
      Кожатa ви може да бъде засегната от количеството на оксидативния стрес във вашето тяло. Оксидативният стрес се появява, когато антиоксидантните защитни сили на организма не могат напълно да възстановят увреждането, което свободните радикали причиняват на клетките. Това може да повреди вътрешните им структури и да влоши състоянието на кожата ви. Редовните умерени упражнения могат да увеличат производството на естествени антиоксиданти, които помагат за предпазването на клетките.

      7. Спортът помага за вашето мозъчно здраве и памет
      Спортът може да подобри мозъчната функция и да защити паметта и уменията за мислене. Физическите упражнения увеличават сърдечната честота, което насърчава притока на кръв и кислород към мозъка. Спортът също стимулира Производството на хормони, които подпомагат развитието на нервни клетки. Предотвратяванеto на хронични заболявания също е в полза за мозъка, тъй като функцията му може да бъде засегната от тях. Редовната физическа активност е особено важна при възрастните хора, тъй като стареенето насърчава промени в структурата и функциите на мозъка. Проучванията сочат, че спортът благоприятства хипокампуса, частта от мозъка, която играе роля в паметта и ученето. И накрая, доказано е, че спортът намалява промените в мозъка, които могат да причинят Алцхаймер и шизофрения.

      8. Спортът подпомага релаксацията и съня
      Спортът може да ви помогне да разпуснете по-лесно и да подобри качеството на съня. По отношение на качеството на съня, изразходването на енергия по време на тренировка стимулира възстановителните процеси по време на сън. Освен това се предполага, че повишаването на телесната температура, което се проявява по време на тренировка, подобрява качеството на съня докато се нормализира през нощта. Едно проучване установило, че само150 минути умерена до интензивна активност на седмица, може да осигури до 65% подобрение на качеството на съня. Друго проучване показва, че тренировките могат да помогнат и на хора страдащи от безсъние. Нещо повече, редовните упражнения изглеждат полезни и за по-възрастните, които често са засегнати от нарушения на съня. Може да си позволите гъвкавост при избора на активности, защото както аеробните, така и анаеробните упражнения подпомагат качеството на съня.

      9. Спортът може да намали хронични болки
      Хроничните болки могат да бъдат изтощителни, но спортуването може действително да ги намали. Преглед на няколко проучвания показва, че физическата активност помага с намаляването на хроничната болка и подобрява качеството на живот при участниците. Няколко проучвания показват, че физическата активност може да помогне за контролиране на хроничната болка в кръста, раменете, меките тъкани и други.

      10. Спортът може да подобри сексуалния ви живот
      Доказано е, че спортът стимулира сексуалното желание при хората. Спортуването укрепва сърдечно-съдовата система, подобрява кръвообращението, тонизира мускулите и подобрява гъвкавостта ви. Всичко това може да подобри сексуалния ви живот. Физическата активност може да подобри сексуалната активност, сексуалното удоволствие, както и да увеличи честотата на сексуалната активност.

      Спортът предлага невероятни ползи, които могат да подобрят почти всеки  аспект от вашето здраве.

      Редовната физическа активност може да увеличи производството на хормони, които да ви накарат да се чувствате по-щастливи и ще ви помогне да спите по-добре. Спортът може също да подобри външния вид на кожата ви, да ви помогне с отслабването, да намали риска от хронични заболявания и да подобри сексуалния ви живот.

      Независимо дали тренирате самостоятелно, в отбор или използвате услугите на треньор, спортът ще ви бъде полезен. Специалистите съветват поне 150 мин. физическа активност на седмица (2.5 часа), за да изпитате всички ползи.

          -Бързo. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
      
Източници: