Защо е добре да пием вода?
С две думи:

В първата част разгледахме най-основните функции на водата и това колко течности трябва да приемаме дневно. В тази статия ще разгледаме 8 различни причини защо водата е най-добрият избор за хидратация и ще поговорим за връзката между нея и спорта. Най-накрая ще ви дадем няколко практични съвета за всекидневието ви!


04 февруари 2019

Защо е добре да пием вода?

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Текст на статия
        В първата част разгледахме най-основните функции на водата и това колко течености трябва да приемаме дневно. Сега ще разгледаме 8 различни причини защо водата е най-добрият избор за хидратация и ще поговорим малко за връзката между нея и спорта.

        1. Подпомага продукцията на слюнка - Водата е основен компонент на слюнката. Тя включва също малки количества електролити, слуз и ензими. Слюнкатае от съществено значение за разграждането на твърдата храна и поддържането на цялостното здраве в устата.

        2. Регулира телесната Ви температура - тяло ни губи вода чрез изпотяване по време на физическа активност и в горещи обстановки. Потта запазва тялото ни охладено. Ако не възвърнем водата, която губим, температурата на тялото се повишава. Това е така, защото тялото губи електролити и кръвна плазма когато го дехидратираме.

        3. Подпомага вашето представяне в залата - Спортистите могат да изпотят между 2% и 10% от телесното си тегло по време на интензивно натоварване. Поради централната си функция в организма, хидратацията влияе върху силата, експлозивността и издръжливостта ни по време на тренировка. Дехидратацията може да доведе до сериозни медицински състояния, като понижено кръвно налягане, хипертермия и припадък. Ако спортувате активно, не подценявайте водата!

        4. Помага за изхвърлянето на отпадъчни вещества - Трите механизма в тялото, които се грижат за отвеждането на отпадъчни вещества извън организма работят с помощта на водата. Освен чрез изпотяването, работата на отделителната система (бъбреците) и на раносмилателната (завършваща с Дебелото черво) зависи от наличието на достатъно количество вода в тялото.

        5. Подпомага храносмилането - Мнозина твърдят, че приемането на вода с храната разрежда стомашната киселина и храносмилателните ензими, което прави храната по-трудна за храносмилане. Въпреки това, няма нито едно солидно проучване, което да потвърди това. Има множество проучвания обаче, които сочат, че водата помага с разграждането на храната, разтварянето на витамини, минерали и други хранителни вещества в нея.

        6. Подпомага когнитивните функции - Изследвания на Американската медицинска асоциация показват, че пиенето на недостатъчно вода може да повлияе негативно на фокуса, бдителността и краткосрочната памет. Ако не се хидратирате достатъчно, това може да повлияе на настроението ви. Дехидратацията може да доведе до умора, объркване и тревожност. Често дехидратацията причинява главоболие.

        7. Предотвратява запек - Яденето на фибри не е единственият начин да се предотврати запек. Също така е важно да се хидратирате адекватно, така че даподпомагате перисталтиката (движението) на червата. Ако вече имате запек, пиенето на газирана вода може да помогне за облекчаване на симптомите.

        8. Предотвратява дехидратация - Звучи логнично, нали? Дехидратацията е резултат от това, че тялото няма достатъчно вода. както видяхме, водата участва в много Жизненоважни телесни функции. Затова дехидратацията е опасна! Ако ви е трудно да пиете много вода добавете и вкус! Може да нарежете грейпфрут, ягоди, лимон, краставици, джинджифил, целина, босилек, мента, лавандула и т.н. във водата си.

        СПОРТ И ХИДРАТАЦИЯ
        Когато спортувате, Не разчитайте само на жаждата, за да определите, кога да пиете вода. За да подпомагате работата на мускулите и да се борите с умората е важно да пиете много течности преди, по време и след физическа активност.

        По време на физически упражнения, не забравяйте да пиете веднъж на 20-30 мин. по една чаша (около 200-250мл.)

        Когато приключите с тренировката, трябва да презаредите. Ако наистина искате да бъдете точни, претегляйте се преди да започнете да тренирате и отново, когато сте готови. За всички изгубени грамове от вашето тегло, изпийте поне същото количество вода в милилитри.

        Чакай, нещо се обърках!
        Спокойно, сега ще го илюстрираме в три прости стъпки!
        1. Извадете телесното тегло след тренировка в килограми (кг) от теглото преди тренировка
        2. Превърнете килограмите в грамове.
        3. Добавете количеството течности в милилитри, приети по време на тренировка.

        Например: Ако сте 82 кг. преди тренировка, 80 кг.след тренировка и сте изпили 500 мл. вода по време на тренировка, загубата ще бъде 2500. За да се рехидратирате, трябва да изпиете между 100-150% от изгубеното тегло в милилитри. В този случай ще е между 2500 - 3750 мл. вода.

        Ако тренировката ви е супер интензивна или продължителна, помислете за спортна напитка. Те съдържат въглехидрати за енергия. освен това ще осигурят
        минерали, които да заместят загубените електролити (натрий, калий, магнезий) от потенето.

        Вече разбирате защо водата е най-добрият избор за хидратация в ежедневието ви. Вече знаете и няколко съвета свързани с водата и физическото натоварване. За да възнаградите себе си, налейте си една чаша студена вода.

        НАЗДРАВЕ!

        -Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
      
Източници: