Въглехидрати

Въглехидратите са № 1 Енергиен Източник

Te се разграждат до глюкоза.

Важно е да приемаме достатъчно, за да може останалите хранителни вещества да изпълняват специфичните си функции.

Този хранителен режим е анаболитен.

Той благоприятства покачването на мускулна маса.

12-СЕДМИЧЕН ИНДИВИДУАЛЕН ХРАНИТЕЛЕН РЕЖИМ

Какво ще получите:

✅ Изцяло персонализиран хранителен режим според твоите нужди

✅ Лесно и разнобразно меню

✅ Постоянна връзка с екипа ни

✅ 100% Гаранция за връщане на парите

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

1. Какво са въглехидратите?

Те често са най-разпространеният макронутриент в нашата диета и за разлика от протеините и мазнините, не се използват от тялото ни за материали или за производството на хормони, а предимно за енергия.

Те се разграждат на глюкоза, която се разпределя и захранва клетките на тялото ни. Това е и причината те да са ни най-вкусни и трудни за отказване. Гладът за парче шоколад или вафла е най-дълбокият и изкушаващ глад.

Нивата на енергия през деня, настроението, здравето и мозъчната ни активност, зависят значително от това колко и какви от тези макронутриенти приемаме в нашия хранителен режим всеки ден.

2. Прости и сложни въглехидрати

Разликата между двата вида е малка на пръв поглед - простите са всички сладки храни:

  • Вафли;
  • Торти;
  • бонбони.

Сложните са всички останали не-сладки:

  • ориз;
  • картофи;
  • варива;
  • зърнените храни;
  • овеса;
  • тестени пълнозърнести изделия.

Основната разлика се изразява в тяхния ефект върху организма. Простите се разграждат и храносмилат от нашия организъм много по-бързо.

Това означава, че те ни дават енергия под формата на калории много по-бързо и прекарват значително по-малко време в стомаха ни.

Причината е, че простите са изградени от един или два вида захарни молекули (най-често глюкоза), докато сложните са изградени от три или повече и много от тях са на нишестена основа.

И двата вида имат плюсове и минуси. Един от основните проблеми на простите въглехидрати е, че в днешно време те са в изобилие и поради лесния достъп до тях, могат да се консумират в големи количества, но без да ни заситят.

Всички захарни изделия и сладкиши попадат в тази категория. Те действат като калорична бомба, от която не се нуждаят повечето хора водещи начин на живот със ниска или средна физическа активност.

Бързото консумиране на големи количества от тези храни е изключително лесно и може да доведе до чувство за отпадналост след началния приток на енергия, както и до чувство за пристрастяване заради допамина (хормона на щастието), който се отделя в големи количества в мозъка ни, по време на консумацията на захар.

Сложните въглехидрати се храносмилат в стомаха ни за много по-дълго време и ни засищат, давайки ни надежден и стабилен източник на енергия през деня.

Чувството за ситост, което ни предоставят, допринася за това да държим апетита под контрол.

Учените препоръчват да се консумират основно сложни въглехидрати през деня, а другите да се ограничават.

Ние ви съветваме същото нещо. Все пак, ако имате нужда от бърза енергия и спортувате активно, след тренировка може да си позволите и повече прости.

Заключение

Въглехидратите са може би най-влиятелният макронутриент за нашето тегло и здравословно състояние.

Както с простите, така и със сложните е много лесно да се прекали, затова трябва да се консумират разумно.

Те играят ключова роля за енергията, поддържането на тегло и храносмилането ни. Фибрите и сложните въглехидрати са полезните и препоръчителни.

Високите количества от този макронутриент могат да ни улеснят в процеса на покачване на телесното тегло, като разбира се следим количеството му и го увеличаваме постепенно.

Не забравяйте, че най-важното нещо е да изглеждате и да се чувствате добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

Източници