Фибри за отслабване
С две думи:

Фибрите са едно доказателство за това колко полезни могат да бъдат растителните храни. Те са вид въглехидрат, който се обработва по-трудно и не напълнo от тялото ни. В тази статия ще научите за видовете фибри и как да ги използвате стратегически, така че да черпите от положителните им ефекти в ежедневието си.


03 януари 2019

Фибри за отслабване

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
Текст на статия
      Фибрите са едно доказателство за това колко полезни са растителните храни за здравето. Те са изключително важни поради ред причини, като двете най-основни са:
      • да ни държат сити за по-дълго време
      • да спомагат за здрава чревна флора

      Фибрите са вид въглехидрат, който се обработва по-трудно и не напълнo от тялото ни. Някои изобщо не могат да бъдат разградени.
      Фибрите биват два вида, като консумацията им може да доведе до напълно противоположни ефекти:
      • Разтворими фибри
      • Неразтворими фибри

      Балансът между двата вида фибри ни позволява да стоим с пълен стомах, сити между храненията. В същото време те осигуряват здравословен темп на движение на храносмилателната система.

      Сега ще разгледаме двата вида фибри и ще ви помогнем да научите как да ги използвате стратегически, така че да черпите от положителните им ефекти в ежедневието си. Това ще е особено полезно ако сте в калориен дефицит (период на изичистване на мазнини) и постоянно се чувствате гладни!

      Разтворими Фибри
      Както подсказва името им, те се разтварят във вода. Когато се смесят с нея, се образува смес подобна на желе, която забавя храносмилането и усвояването на храната. темпото, с което стомаха изпраща храната към тънкото черво се забавя. По този начин разтворимите фибри ви помагат да се чувствате сити за по-дълго!

      Те забавят и темпото, с което се усвояват въглехидратите като ви помагат да поддържате по-добри нива на кръвна захар. по този начин помагат да елиминирате чувството на умора и летаргия, свързани с приема на „бързи” въглехидрати.

      Разтворимите фибри също така играят ролята и на пребиотик. С други думи, те служат за храна на полезните чревни бактерии в храносмилателната ви система, като по този начин подпомагат тяхното развитие.

      Разтворимите фибри съдържат между 1-3 калории за грам.
      разтворимите фибри забавят храносмилането, затова прекалената им консумация може да доведе до подуване на корема, газове, запек и да попречи на тялото да усвоява различните витамини и минерали. Не би било приятно да седнеш в тоалетната и да си кажеш: „Ей, не това е ефекта, който търсех…"

      Източници на разтворими фибри:
      - Овесени ядки
      - Краставица
      - Моркови
      - Целина
      - Ябълки
      - Портокал
      - Авокадо
      - Ядки
      - Бобови
      - Леща

      Повечето пълнозърнести храни съдържат както разтворими, така и неразтворими фибри.

      Неразтворими Фибри
      Те не се разтварят във вода и не образуват субстанция подобна на желе. Точно обратното, тези фибри забързват храносмилателната система и
      имат разхлабващ ефект.
      Помагат по-бързо да прекарате изядената храна през храносмилателната
      си система.
      За разлика от разтворимите, неразтворимите не могат да бъдат консумирани от
      чревните бактерии.

      Източници на неразтворими фибри:
      - Пшеницени трици
      - Царевица
      - Пълнозърнести продукти
      - Кафяв ориз
      - Броколи
      - Зеле
      - Семена
      - Ядки

      Съдържат се и в тъмнозелените на цвят зеленчуци.

      Повечето пълнозърнести храни съдържат както разтворими, така и неразтворими фибри.

      Изводи
      1. И двата вида фибри имат своите ползи – едните ни карат да се чувстваме сити, а другите да обработваме по-бързо храната.
      2. Прекалено много от само единия вид може да доведе до газове, подуване и запек, докато прекалено много от другия – до разхлабващ ефект.
      3. Затова трябва да балансираме приема на двата вида и същевременно да внимаваме за цялостната им дневна консумация.

      -Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!
      
Източници: