ᐉ Фурми • калории | BAV.BG

БЕЗПЛАТНА Е-КНИГА

Интуитивно Хранене + Подарък Зелен чай

Свали безплатния здравословен наръчник на BAV.BG!

Който съчетава някои от най-важните аспекти на здравословния живот, поднесени по лесен и разбираем начин в 40 страници!



Фурми

Фурми

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 282 kcal

Протеин

Протеин = 3 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 75 гр

Мазнини

Мазнини = 0 гр

Фибри

Фибри = 8 гр

Захари

Захари = 63 гр

Измерване

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

брой

Категория
Описание
Какво представляват?

Фурма се нарича сладкият плод на финиковата палма, която се отглежда в Близкия изток и Северна Африка повече от 5000 години. Тя е национален символ на Саудитска Арабия и на Израел – там е известна като „Дървото на живота“. 

Фурмите могат да помогнат за регулирането на кръвната захар поради ниския си гликемичен индекс, фибри и антиоксиданти. Сушената им форма е много популярна разядка, особено характерна за Магреб. 

Сурови или сушени могат да се ползват за печива, конфитюри и подобни. Интересен факт е, че фурмите стимулират мозъчната дейност. 

Какви микронутриенти съдържат?

✔️Калий: Грижи се за здравето на сърцето, спомага за правилната функция на бъбреците, подпомага за изхвърлянето на отпадъците от организма, мозъчната дейност и помага при лечение на алергии.
✔️Магнезий: Необходим е за енергийния метаболизъм, предаването на нервните импулси и е от съществено значение за нормалната функция на мускулите.
✔️Мед: Недостигът на мед в организма може да доведе до сърдечно-съдови заболявания.
✔️Манган: Участва в метаболизма на макронутриентите, в синтеза на глюкоза, синтезирането на холестерол и урея, както и в изграждането на протеиновата матрица, намираща се в костите, хрущялите и ставите.
✔️Желязо: Влиза в състава на хемоглобина и много други белтъчини, участва в окислително-редукционните процеси в организма, а недостигът му води до анемия. 
✔️Витамин В6: Необходим е за нормалното функциониране на нервната и имунната система, здравето на кожата, сърцето и бъбреците. Дефицитът му може да доведе до депресивни състояния. 
✔️Антиоксиданти: Фурмите съдържат няколко вида антиоксиданти, които могат да помогнат за предотвратяване на развитието на някои хронични заболявания, като сърдечни заболявания, рак, Алцхаймер и диабет.

Източници
https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-dates#section9 
http://www.fao.org/fao-stories/article/en/c/1251859/ 
Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 282 kcal;
  • Протеин = 3 гр;
  • Въглехидрат = 75 гр;
  • Фибри = 8 гр;
  • Захари = 63 гр;
  • Мазнини = 0 гр.
Други продукти от категория:
ПЛОД