ᐉ Нахут (Суров) • калории | BAV.BG

БЕЗПЛАТНА Е-КНИГА

Интуитивно Хранене + Подарък Зелен чай

Свали безплатния здравословен наръчник на BAV.BG!

Който съчетава някои от най-важните аспекти на здравословния живот, поднесени по лесен и разбираем начин в 40 страници!



Нахут (Суров)

Нахут (Суров)

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 378 kcal

Протеин

Протеин = 20 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 63 гр

Мазнини

Мазнини = 6 гр

Фибри

Фибри = 12 гр

Захари

Захари = 11 гр

Измерване

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

с. л.

Категория
Описание
Какво представлява?

Нахут, в България известен като "леблебия", е едногодишно бобово растение, чиито зърна имат необичайна форма. Родното му място се счита за Централна Азия. Растението се култивира в страните от Централна и Централна Азия, Източна Африка, Източна Европа, Индия и средиземноморския регион. 

Ядките на нахута, подобно на повечето бобови растения, са добър източник на протеини. Той съдържа и високо количество Витамин Е, който повишава имунитета, предпазва сърцето и поддържа здрави кожата и косата. 

В допълнение, нахутът е полезен източник на изофлавони и Витамин В6, който е важен за производството на серотонин. Съдържанието на мазнини е ниско в сравнение с другите ядки. 

В миналото нахутът е смятан за афродизиак и е използван от древните египтяни и арабите за повдигане на либидото. Други полезни съединения в него са манган, фосфор,желязо и мед.

Какви витамини и минерали съдържа? 

✔️Фосфор: Подпомага здравето на костите, стимулира ефективното усвояване на витамините от група B, намалява симптомите на диария, констипация, нарушено храносмилане, подпомага изчистването на токсините и мускулното възстановяване. Намаленият прием увеличава риска от деменция и болест на Алцхаймер.
✔️Манган: Участва в метаболизма на макронутриентите, в синтеза на глюкоза, синтезирането на холестерол и уреа, както и в изграждането на протеиновата матрица, намираща се в костите, хрущялите и ставите.
✔️Желязо: Влиза в състава на хемоглобина и много други белтъчини, участва в окислително-редукционните процеси в организма, а недостигът му води до анемия. 
✔️Мед: Недостигът на мед в организма може да доведе до сърдечно-съдови заболявания.
✔️Фолиева киселина: Необходима е за нормалното развитие на тъканите и клетъчното делене. Необходимо е да се приема от бременните жени, защото фолиевата киселина изгражда плацентата и костния мозък на ембриона, помага за правилното развитие на мозъка, гръбначния стълб и образуването на ДНК.

Интересни факти 

Той е с високо съдържание на протеини и фибри, което го прави засищащ продукт, който може да помогне за намаляване на апетита и намаляване на приема на калории по време на хранене.
Някои изследвания сочат, че качеството на протеина в нахута е по-добро от това на другите видове бобови растения. Това е така, защото той съдържа почти всички основни аминокиселини, с изключение на метионин.
Няколко проучвания свързват консумацията на нахут с намален риск от няколко заболявания, включително диабет и сърдечни заболявания. Това се дължи на неговото свойство да понижава кръвната захар. 
Благодарение на високото си съдържание на фибри подобрява храносмилането. 

Източници
https://www.healthline.com/nutrition/chickpeas-nutrition-benefits#TOC_TITLE_HDR_7 
Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 378 kcal;
  • Протеин = 20 гр;
  • Въглехидрат = 63 гр;
  • Фибри = 12 гр;
  • Захари = 11 гр;
  • Мазнини = 6 гр.
Други продукти от категория:
ЗЪРНЕНИ