ᐉ Риба тон • калории | BAV.BG

БЕЗПЛАТНА Е-КНИГА

Интуитивно Хранене + Подарък Зелен чай

Свали безплатния здравословен наръчник на BAV.BG!

Който съчетава някои от най-важните аспекти на здравословния живот, поднесени по лесен и разбираем начин в 40 страници!



Риба тон

Риба тон

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 86 kcal

Протеин

Протеин = 19 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 0 гр

Мазнини

Мазнини = 1 гр

Фибри

Фибри = 0 гр

Захари

Захари = 0 гр

Измерване

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

консерва

Категория
Описание
Какво представлява?

Месото на рибата тон е богато на протеини и бедно на мазнини, което го прави прекрасен заместител на червените меса и подходяща храна за всяка диета. 

Малко преди 40-те години на миналия век рибата тон е била считана за изключително луксозна храна и рядко се появявала в чинията на обикновения човек. Рибите тон са изключително полезна храна. В едва 100 г от продукта се откриват витамините В3 и В6. 

Освен това се съдържа и изключително редкият витамин В12 - до 11 мкг. Това е пет пъти повече от средната дневна доза. 

Какви витамини и минерали съдържа?

В рибите тон се откриват следните микронутриенти: 

✔️Омега-3 мастни киселини: Помагат за развитието на мозъка при бебета и деца. Мастната киселина помага за защита на сърцето, като намалява риска от високо кръвно налягане.
✔️Ветамини от група В (В1, В2, В3, В6 и В12): Необходими са за нормалното протичане на растежа, работата на сърцето и нервната система.
✔️Фолиева киселина (витамин В9): Необходима е за нормалното развитие на тъканите и клетъчното делене. Необходимо е да се приема от бременните жени, защото фолиевата киселина изгражда плацентата и костния мозък на ембриона, помага за правилното развитие на мозъка, гръбначния стълб и образуването на ДНК.
✔️Витамин D: Укрепва костите и има важна роля за обмяната в организма на микроелементите калций и фосфор.
✔️Витамин А: Необходим е за нормалното зрение и здравето на костите, кожата и косата.
✔️Калций: Необходим е за здравето на опорно-двигателната система и зъбите. 
✔️Йод: Важен е за физическото и психическото развитие на човека. Необходим е за поддържане нормалното състояние на щитовидната жлеза и метаболизма на излишните мазнини. Липсата на йод може да подтисне производството на тироиден хормон, което води до множество негативни за здравето ефекти.
✔️Желязо: Влиза в състава на хемоглобина и много други белтъчини, участва в окислително-редукционните процеси в организма, а недостигът му води до анемия. 
✔️Магнезий: Необходим е за енергийния метаболизъм, предаването на нервните импулси и е от съществено значение за нормалната функция на мускулите. 
✔️Фосфор: Подпомага здравето на костите, стимулира ефективното усвояване на витамините от група B, намалява симптомите на диария, констипация, нарушено храносмилане, подпомага изчистването на токсините и мускулното възстановяване. Намаленият прием увеличава риска от деменция и болест на Алцхаймер.
✔️Калий: Грижи се за здравето на сърцето, спомага за правилната функция на бъбреците, подпомага за изхвърлянето на отпадъците от организма, мозъчната дейност и помага при лечение на алергии.
✔️Селен: Този антиоксидант е важен за протичането на различни процеси в тялото. Ниските нива на селен са свързани с повишен риск от преждевременна смърт и нарушена имунна и умствена функция.
✔️Натрий: Човешкото тяло се нуждае от малко количество натрий, за да успява да прехвърля нервните импулси, да свива и да отпуска мускулите, както и да поддържа нормалния баланс между вода и минерали.

Интересни факти за рибата тон

✔️Консумацията на риба тон подобрява сърдечно-съдовото здраве. Редовният и прием понижава риска от сърдечна недостатъчност с поне 1/3. 
✔️Увеличеният й прием може да ви предпази от анемия и да намали нивото на триглицеридите. Рибата тон не съдържа въглехидрати и осигурява полезни хранителни вещества, които подпомагат борбата с диабета. 
✔️Силно препоръчително е да не приемаме едновременно риба тон и мляко, особено ако рибата е от консерва. Тази комбинация от два източника на протеин води до неспособност за усвояването им от организма, забавен метаболизъм и има опасност от отравяне и интоксикация. 

Източници 
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrientprofile&dbid=9 
https://www.verywellfit.com/tuna-nutrition-facts-calories-and-health-benefits-4114019 
Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 86 kcal;
  • Протеин = 19 гр;
  • Въглехидрат = 0 гр;
  • Фибри = 0 гр;
  • Захари = 0 гр;
  • Мазнини = 1 гр.
Други продукти от категория:
МЕСО И РИБА