Целина

Целина

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 42 kcal

Протеин

Протеин = 2 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 9 гр

Мазнини

Мазнини = 0 гр

Фибри

Фибри = 2 гр

Захари

Захари = 2 гр

Измерване

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

Категория
Рецепти
Описание

Целината е популярна във френската кухня. Например, корените се използват за приготвяне на картофено пюре и различни предястия. Също така, в една от нестандартните френски рецепти, целината се нарязва на малки парченца и се задушава със сметана. Днес, в България, стъблата не само се добавят към салати, но и се запържват, а дори някои хора варят и супи с тях. Съставът на целина е богат на витамини, макро и микроелементи. Както корените, така и листата на този зеленчук съдържат голям брой ценни аминокиселини, като: Валин (една от 8-те основни аминокиселини, които са необходими за синтеза на мускулна тъкан); Изолевцин (контролира нивото на хемоглобина, подпомага работата сърцето и регулира количество захар в кръвта); Триптофан (възстановява нормалното ниво на хормона на радостта серотонин); Аспарагинова киселина (необходима за работата на невроендокринната система).

Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 42 kcal;
  • Протеин = 2 гр;
  • Въглехидрат = 9 гр;
  • Фибри = 2 гр;
  • Захари = 2 гр;
  • Мазнини = 0 гр.