Цвекло

Цвекло

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 43 kcal

Протеин

Протеин = 2 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 10 гр

Мазнини

Мазнини = 0 гр

Фибри

Фибри = 3 гр

Захари

Захари = 7 гр

Измерване

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

брой

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

Категория
Рецепти
Описание

Червеното цвекло е кореноплоден зеленчук с невероятни хранителни свойства. Цвеклото е основен източник на вещество, наречено бетаин. Червеното цвекло и сокът от него предлагат голямо разнообразие от ползи за здравето. То може да се консумира сурово (под формата на салата или сок), варено или печено. В цвеклото има много фитонутриенти като фолат и манган. В него се съдържа много Витамин C, витамин А, калций, фолиева киселина и желязо.Сокът от цвекло оказва особено благотворно въздействие върху работата на сърдечно-съдовата система, благодарение на хранителните нитрати, като разширява кръвоносните съдове и понижава артериалното налягане. Фибрите в него могат да подпомогнат храносмилането, а бетаинът е изключително важен за усвояването на протеините и за работата на черния дроб. Консумацията на цвекло може да накара урината ви да стане розова или червена, което е безобидно, но често се бърка за кръв. Как да си избера хубаво цвекло? Цвеклото трябва да е твърдо, гладко и с ярък цвят, а не меко, набръчкано и посивяло. Ако купувате такова с листа, то те трябва да са свежи и непокътнати. Прясното цвекло с листа може да се съхранява до 3-4 дни в хладилника, но ако си вземете цвекло с отстранени листа, може да го съхранявате до 2-3 седмици.Суровото цвекло не замръзва добре. Препоръчваме замразяването на варено цвекло.⠀

Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 43 kcal;
  • Протеин = 2 гр;
  • Въглехидрат = 10 гр;
  • Фибри = 3 гр;
  • Захари = 7 гр;
  • Мазнини = 0 гр.