Бизнес съветите на Барбара Коркоран за успех
януари 21, 2024 2024-01-21 13:57Бизнес съветите на Барбара Коркоран за успех
Бизнес съветите на Барбара Коркоран за успех
Чудили ли сте се какво се изисква от един човек, за да бъде успешен бизнесмен? Отговорът на този въпрос идва от известната нюйоркска инвеститорка Барбара Коркоран, която неведнъж успява да превърне провала в мотивация да създаде компании за милиони. В тази аудио статия ще Ви представим нейните бързи и лесни за прилагане препоръки, които ще Ви помогнат да достигнете успеха.
Барбара Коркоран е американска бизнес дама, която през живота си е била агент по недвижими имоти, инвеститорка, консултант, автор на книги и известна телевизионна личност. Участвала е във всички сезони на предаването „Шарк Танк“, в което хора с идеи за компания представят проектите си пред няколко инвеститори, които трябва да решат дали да им се доверят и да купят част от компанията им. Барбара Коркоран участва в това шоу като един от инвеститорите и си печели славата на човек с нюх за таланта и успеха.
Първия съвет, който Барбара Коркоран дава, за да помогне на хората да достигнат успеха, е да не се страхуват от провала. Бизнес дамата твърди, че всеки смята, че когато нещо в работата му се обърка, всички останали ще забележат и ще го сочат с пръст. Затова и много хора изобщо не започват своите проекти от страх, че ще бъдат отхвърлени от обществото, ако се провалят. Инвеститорката обаче напомня, че както ние смятаме, че светът се върти около нас и че всички биха забелязали неуспеха ни, по същия начин останалите хора смятат, че светът се върти около тях. Тоест никой не се интересува дали точно Вие ще се провалите, или не. Барбара казва, че ще сте късметлии, ако изобщо станете повод за някоя клюка и обсъждане на грешките Ви. Американката напомня обаче, че след като веднъж са Ви споменали и са си изразили мнението за Вашия живот, хората отново се съсредоточават върху себе си и собствения си живот. Ето защо чуждото мнение не би трябвало да Ви притеснява, тъй като Вашият неуспех влияе единствено и само на Вас. Въпреки че днес Коркоран е милионерка, това не винаги е било така. Самата тя споделя, че е изпробвала двадесет и две професии, преди да достигне до тази, която и е донесла печалба и успехи. Казва също, че два от всеки три проекта, които започва, се провалят, но това не я обезкуражава. Според бизнес дамата важното е не, че човек се проваля, а дали ще се изправи и дали ще е още по-мотивиран следващия път да успее. Инвеститорката казва също така, че не трябва да си мислим, че ще се провалим, тъй като нямаме определено образование. Самата тя изобщо не се е справяла в училище, но въпреки това е успяла да натрупа милиони. Ето защо тя твърди, че хората не трябва да се оправдават и да се страхуват от провал, а да започнат бизнеса си веднага.
Вторият съвет, който Барбара Коркоран дава на онези, желаещи да бъдат добри предприемачи, е да развият добре уменията си за реклама и по-конкретно социалните медии. Тя казва, че рекламата е едно от най-важните, ако не и най-важното нещо за един бизнес. Бизнес дамата съветва компаниите да бъдат креативни в онлайн публикациите си и винаги да търсят начин, по който да привлекат погледите с нещо все по-голямо всеки път. Препоръчва също така постовете в социалните медии да са снимки или клипчета с хора, тъй като това продава. Дава пример с това, че ако искаш да си купиш чорапи онлайн, и отвориш инстаграма на една фирма за дрехи, най-вероятно би избрал чорапите, които са представени от някой с хубаво тяло и хубави крака, а не тези, които просто са снимани на бял фон. Инвеститорката също съветва предприемачите да използват известни личности за рекламите си, ако това им е възможно. Това ще създаде по-голямо доверие на клиентите в бранда.
На въпроса в кои индустрии човек може да успее най-лесно, Барбара Коркоран отговаря – в тази, която ти е най-приятно да работиш. Препоръчва на хората да си представят снимка, на която са щастливи, докато работят. Какво извършвате на тази Ваша снимка? Ако се върнем към историята, че е сменила двадесет и две професии, можем да вземем пример как дори на тази успешна бизнес дама й е трябвало време, за да намери какво обича да прави. Споделя обаче, че в момента, в който за пръв път е взела ключовете към даден апартамент и започнала да показва имоти на бъдещи купувачи или наематели, просто е знаела, че ще стане най-успешният агент на недвижими имоти в Ню Йорк, защото за пръв път се е усетила на място. Ето защо инвеститорката казва, че не е срамно, ако някой не е сигурен какво иска да работи и какво иска от живота. Лошото идва, когато не се опитва да си отговори на тези въпроси. Когато обаче намерите онова, което Ви кара да се чувствате във вихъра си, Барбара Коркоран твърди, че няма как да не постигнете успех.
Какви качества обаче трябва да развиете, за да сте добри в бизнеса?
Според американската бизнес дама най-важното нещо за една компания е в нея да има добри продавачи. Можете да имате най-гениалният продукт, но ако не можете да убедите някого да го купи или да инвестира във Вас, според Коркоран просто няма как да успеете. Ето защо ако не Вие, то някой друг служител в компанията задължително трябва да разбира от продажби и да умее да омайва човека отсреща. За да сте добър продавач, инвеститорката препоръчва да бъдете позитивни, тъй като никой няма да иска да купи от някого, който очевидно не вярва в продукта си. Позитивността помага и за да убедите хората, че работейки с Вас, животът им ще се промени към добро. Положителното мислене асистира на продавачите и като винаги им дава нови идеи как да обърнат един провал в упех, едно “не“ в “да“. Според Барбара Коркоран най-успешни в продажбите са екстровертите и онези, които умеят да разчитат хората. Агентката по недвижими имоти твърди, че за да се научите да продавате добре, трябва много добре да слушате хората, за да разберете точно това, от което имат нужда. Бизнес дамата твърди, че често й се случва да разговаря с клиентите си, по този начин да си вади изводи за тях и да узнава по-добре как да им помогне. Според нея добрите продавачи повече слушат, отколкото говорят. Споменава обаче, че също така за един продавач е важно да разбере дали човекът на среща наистина иска да купи от Вас, или просто разглежда и обмисля опциите си. Барбара Коркоран казва, че това може да звучи като сложна задача, но всъщност е много лесно. Просто попитайте: „За кога Ви трябва това?“ Ако кажат скорошна дата, то възможността да се възползват от Вашите услуги е много по-голяма.
Последният бизнес съвет на инвеститорката за успешен бизнес е винаги да инвестирате парите си обратно във фирмата. Препоръчва на предприемачите да взимат за себе си възможно най-малко пари, а всичко останало да остава в компанията. Казва също така, че ако някой види, че нещо в бизнеса му работи добре, именно там трябва да инвестира допълнително. Според нея е грешка, когато видим, че нещо ни се получава, да започнем да инвестираме в нови неща, преди да сме сигурни, че онова, което работи не е максимизирано. Казва също така, че е добре да предвиждаме по-големи успехи от тези, които рационално мислим, че ще постигнем. За себе си обяснява, че ако предвиди, че ще й трябват осемнадесет служители, купува тридесет и шест бюра. Барбара Коркоран казва, че това я мотивира да постига все по-големи резултати и да изненадва дори самата себе си.
Това бяха петте съвета на Барбара Коркоран за успех в бизнеса. Нека да ги повторим още веднъж. На първо място, инвеститорката препоръчва на хората да не се страхуват от провала, защото той е нормална част от развитието на всеки бизнес, а и хората всъщност почти изобщо не се интересуват от това дали няма да сте успешни. Поради тази причина според нея хорското мнение и очаквания не трябва да са критерий дали да започнете даден проект. Второ, бизнес дамата препоръчва на предприемачите да станат добри в рекламата и да използват хора в своите постове в социалните медии. Трето, американката съветва хората да опитват да работят в много индустрии и да търсят професионално развитие там, където им е най-приятно. Четвърто, Коркоран ни казва да се стараем да бъдем добри в продажбите, а пето – винаги да инвестираме парите си обратно в компанията, и то там, където вече нещата са ни провървяли. Ако Вие търсите начин да развиете бизнеса си и да достигнете нови нива на успех, то тогава ние Ви препоръчваме задължително да изпробвате съветите на Барбара Коркоран, за постигнете мечтите си.
Източници:
SHARK TANK Investor Explains The SECRET TO SUCCESS In Business |Barbara Corcoran & Lewis Howes