Къпини

Къпини

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 43 kcal

Протеин

Протеин = 1 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 10 гр

Мазнини

Мазнини = 0 гр

Фибри

Фибри = 5 гр

Захари

Захари = 5 гр

Измерване

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

Категория
Рецепти
Описание

Къпините, освен, че са много вкусни, са и много полезни плодове. Плодът е с високо съдържание на витамин C, цели два пъти повече, отколкото при боровинките. Използват се в прясно състояние и в преработено под формата на сиропи, сокове, компоти, нектари, вина, комфитюри и замразени). Къпините са и много добър антиоксидант, които помагат на организма да се отърве от свободните радикали. Главният антиоксидант в тях са антоциани - растителни пигменти, които потискат растежа на туморните клетки. В народната медицина пресните къпини се използват за укрепване на организма и насищането му с витамини. Къпините имат доста голямо количество фибри в сравнение с останалите плодове - над 5гр. на 100 гр. Къпините не съдържат натрий и холестерол и почти нямат никакви мазнини, което ги прави много подходящи за отслабване. Те съдържат фосфор, калий, мед и магнезий. Те се прилагат за поддържане на алкално-киселинния баланс на тялото. Когато избирате къпини, стремете се да купувате такива с наситено маслен цвят. Те не трябва да имат увехнал вид, а да са закръглени, с ярък цвят и свеж вид. Съхранявайте ги в стъклен съд (на единичен слой) в хладилник за не повече от 1-2 дни.

Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 43 kcal;
  • Протеин = 1 гр;
  • Въглехидрат = 10 гр;
  • Фибри = 5 гр;
  • Захари = 5 гр;
  • Мазнини = 0 гр.