ᐉ Орехи (Сурови) • калории | BAV.BG

БЕЗПЛАТНА Е-КНИГА

Интуитивно Хранене + Подарък Зелен чай

Свали безплатния здравословен наръчник на BAV.BG!

Който съчетава някои от най-важните аспекти на здравословния живот, поднесени по лесен и разбираем начин в 40 страници!



Орехи (Сурови)

Орехи (Сурови)

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 654 kcal

Протеин

Протеин = 15 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 14 гр

Мазнини

Мазнини = 65 гр

Фибри

Фибри = 7 гр

Захари

Захари = 3 гр

Измерване

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

Категория
Описание
Какво представляват?

За орехите най-често се говори като една от най-здравословните ядки, която има и много здравословни и лечебни свойства. Изследване на американския д-р Уилсън, посочва, че орехите изпреварват всички останали видове ядки по качеството и количеството на антиоксиданти.

Известният селекционер Иван Мичурин вярвал, че орехите ще станат „хлябът на бъдещето“. Много хора не включват тези ядки в хранителния си режим, защото се страхуват от високото съдържание на калории, а други просто не знаят за ползите от тях. 

Полезните им свойства включват превенция на ракови заболявания, болестта на Алцхаймер, борба с оксидативния стрес, възможността за подобряване на функционирането на кръвоносните съдове и сърцето и нормализиране на репродуктивната функция. 

Те се препоръчват при болни от анемия и туберкулоза. Съдържат моно- и полиненаситени мастни киселини, известни като "полезните" мазнини.

Какви витамини и минерали съдържат? 

✔️Мед: Недостигът на мед в организма може да доведе до сърдечно-съдови заболявания.
✔️Фолиева киселина: Необходима е за нормалното развитие на тъканите и клетъчното делене. Необходимо е да се приема от бременните жени, защото фолиевата киселина изгражда плацентата и костния мозък на ембриона, помага за правилното развитие на мозъка, гръбначния стълб и образуването на ДНК.
✔️Магнезий: Необходим е за енергийния метаболизъм, предаването на нервните импулси и е от съществено значение за нормалната функция на мускулите. 
✔️Витамин В6: Необходим е за нормалното функциониране на нервната и имунната система, здравето на кожата, сърцето и бъбреците. Дефицитът му може да доведе до депресивни състояния.
✔️Витамин Е: Има благоприятен ефект върху кожата, стимулира производството на колаген, поддържа гладката и скелетната мускулатура.
✔️Елагова киселина: Водоразтворим антиоксидант, който се бори с онкологичните и сърдечните заболявания и стареенето. 
✔️Катехини: Натурални полифеноли, мощни антиоксиданти, изключително полезни в борбата със свободните радикали. Предпазват от различни видове рак и са силни антибактериални и антивирусни агенти, които също така подсилват имунната система. 
✔️Фитинова киселина: Основна форма на съхранение на фосфора в и ядките. 

Интересни факти

✔️Тъй като орехите са богат източник на полезни растителни съединения, те могат да бъдат ефективна част от диета за превенция на рака. 
✔️Проучвания показват, че приемът на ядки може да подобри мозъчната функция, и че орехите могат да помогнат при депресия и загубата на памет. 
✔️Те са сред осемте най-алергенни храни. Симптомите на алергия към орех обикновено са тежки и могат да включват алергичен шок (анафилаксия), който може да бъде фатален при липсата на лечение.
 
Източници
https://www.healthline.com/nutrition/foods/walnuts#vitamins-and-minerals 
Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 654 kcal;
  • Протеин = 15 гр;
  • Въглехидрат = 14 гр;
  • Фибри = 7 гр;
  • Захари = 3 гр;
  • Мазнини = 65 гр.
Други продукти от категория:
ЯДКИ