Начало Диети Веганска диета

Веганска диета

Какво представлява?

Веганският начин на хранене е лишен от всички животински продукти, включително месо, яйца и млечни продукти. С други думи, той е екстремна версия на строго-вегетарианската диета. 

Хората избират да следват веган диета по различни причини. Те обикновено варират от етични причини относно животните до опазване на околната среда.

За кого е подходяща?

Веганството е по-скоро начин на живот, а не диета, която някой решава, че ще следва просто ей така. Зад нея се крият убеждения и ценности, които карат хората да живеят без да участват в експлоатацията на животни.

За кого НЕ е подходяща?

Веган диетата не е подходяща за всеки, който не притежава нужните убеждения, които ще му помогнат да се придържа към този рестриктивен начин на хранене в дългосрочен план.

Какво включва?

Ето храните, които могат да се консумират:

  • Бобови храни (боб, леща, грах)
  • ядки и ядкови масла, семена (коноп, чиа, ленено семе)
  • обогатени с калций растителни млека и кисели млека
  • водорасли
  • хранителна мая
  • пълнозърнести храни
  • плодове и зеленчуци

Ето храните, които не могат да се консумират:

  • Месо (всякакви видове)
  • риба и морски дарове
  • млечни продукти, яйца
  • пчелни продукти (мед)
  • всичко на животинска основа (суроватка, казеин, желатин, лактоза, и др.)

Какви са ползите за здравето?

Повечето изследвания, подкрепящи ползите от веганизма, са наблюдателни. Това затруднява да се определи дали веганството е причинило пряко ползите, които включват: по-нисък риск от развитие на ракова болест, смекчени симптоми на артрит, по-добра бъбречна функционалност и намален риск от Алцхаймер.

Какви са минусите на диетата?

Проучвания показват, че веганите са изложени на по-висок риск от недостиг на витамин В12, витамин D, омега-3, йод, желязо, калций и цинк.

Често срещано е за веганите да имат проблеми с набавянето на достатъчно протеин.

Много от тях решават този въпрос като приемат хранителни добавки.

Ако не сте сигурни дали това да станете веган е за вас, консултирайте се с медицинско лице.

БЪДИ АКТИВЕН ВИНАГИ С HEALTHIT!ИЗТЕГЛИ СИ ПЪРВОТО БЪЛГАРСКО БЕЗПЛАТНО ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ

Изграждай полезни навици, следи своите крачки и печели награди с Healthit!

Предишна статияВегетарианска Диета
Следваща статияБалансирана диета
Юлий Юлиев
Юлий Юлиев
Съосновател на WWW.BAV.BG

Остави отговор

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

- Advertisment -

МОЖЕ БИ ЩЕ ХАРЕСАШ

Защо Има Толкова Много Противоречиви Мнения във Фитнес Индустрията?

Всеки запознат с фитнес сферите в Интернет най-вероятно е забелязал големия брой противоречия в мненията на различни експерти, личности и уеб сайтове. 

Колко протеин на ден?

Ако питате учените от Харвард, препоръчителният дневен прием е 0.8 гр. на килограм (55 гр. дневно за 70 кг. човек).

Фастинг (Периодично гладуване)

Фастинг се определя като въздържане от прием на калорични храни и напитки за даден период от време. Някои го наричат "гладуване", а...

Вредни ли са Подсладителите?

Подсладителите често са причина за разгорещени дебати. Докато някои смятат, че са вредни и водят до рак, други ги предпочитат като алтернатива...