ᐉ Диня • калории | BAV.BG

Диня

Диня

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 30 kcal

Протеин

Протеин = 1 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 8 гр

Мазнини

Мазнини = 0 гр

Фибри

Фибри = 0 гр

Захари

Захари = 6 гр

Измерване

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

парче

Категория
Описание
Какво представлява

Динята се отглежда в Египет и Индия още през 2500 г. пр. Хр., за което сочат древните йероглифи. Тя е полезен продукт, който не само дава усещане за свежест, но и облагодетелства сърцето, помага за понижаване на холестерола и съответно намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания. Аминокиселината цитрулин в нея, прави динята безценна за спортистите, а наличието на антиоксиданти се свързва с профилактиката на рака (главно заради съдържанието на ликопен). В България ние най-често ядем динята сурова. Това обаче не е всичко, в много кухни на света тя се суши, осолява, пържи. Жителите на Средиземноморието пък предпочитат да разпространяват крема сирене върху нея, а тайландците имат навика да я поръсват със сол. Водата съставлява около 92% от масата й, най-високият процент сред плодовете. Динята е перфектния продукт за детокс на организма и е най-добрият ви приятел в борбата с жегата и килограмите през лятото.

Какви витамини и минерали съдържа 

✔️Витамин С: Динята съдържа 21% от препоръчителната дневна доза (ПДД) витамин С. Той е антиоксидант, участващ в производството на колаген. 
✔️Витамин А: 18% от ПДД. Витамин А е необходим за нормалното зрение и здравето на костите, кожата и косата.
✔️Калий: 5% от ПДД на калий, който подпомага здравето на сърцето. 
✔️Магнезий: 4% от ПДД. Магнезият е необходим за енергийния метаболизъм, предаването на нервните импулси и е от съществено значение за нормалната функция на мускулите. 
✔️Витамини от група В: 3% от ПДД. Тези витамини са необходими за нормалното протичане на растежа, работата на сърцето и нервната система.
✔️Бета каротин: провитамин A и естествен пигмент, оцветяващ плодовете и зеленчуците в оранжево и жълто. Той е антиоксидант, намалява оксидативния стрес, отговорен за стареенето на кожата, развитие на рак, болест на Алцхаймер и имунна недостатъчност.
✔️Ликопен: естествен антиоксидант и червения пигмент в плодовете и зеленчуците. Забавя стареенето на кожата, предпазва от някои видове рак, като рак на белия дроб, рак на простатата, рак на дебелото черво, предотвратява мускулната дегенерация, намаля риска от сърдечно-съдови заболявания и инфаркт.

Интересни факти  

✔️Поради високото си съдържание на ликопен и кукурбитацин Е, динята има превантивен ефект срещу различни видове рак. 
✔️Грижи се за здравето на сърцето, кожата и косата. 
✔️Грижи се за здравето на очите. Поради високото си съдържание на ликопен, тя има противовъзпалително действие и може да предотврати дегенерация на макулата - заболяване, свързано с разрушаването на клетките в центъра на ретината, развива се с възрастта и може да доведе до слепота. 
✔️Сокът от диня има известен потенциал като напитка за възстановяване след тренировка. Цитрулинът може да бъде частично отговорен за ефекта му за облекчаване на мускулната болка. 

Източници 
https://www.healthline.com/nutrition/watermelon-health-benefits#TOC_TITLE_HDR_9 
Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 30 kcal;
  • Протеин = 1 гр;
  • Въглехидрат = 8 гр;
  • Фибри = 0 гр;
  • Захари = 6 гр;
  • Мазнини = 0 гр.
Други продукти от категория:
ПЛОД