Диня

Диня

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 30 kcal

Протеин

Протеин = 1 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 8 гр

Мазнини

Мазнини = 0 гр

Фибри

Фибри = 0 гр

Захари

Захари = 6 гр

Измерване

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

парче

Категория
Рецепти
Описание

Дините са отглеждани в Египет и Индия още през 2500 г. пр. Хр., за което сочат древните йероглифи. Тя е полезен продукт, който не само дава усещане за свежест, но и облагодетелства сърцето, помага за понижаване на холестерола и съответно намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания. Аминокиселината цитрулин в нея, прави динята безценна за спортистите, а наличието на антиоксиданти се свързва с профилактиката на рака (главно заради съдржанието на ликопен). В България ние най-често ядем динята сурова. Това обаче не е всичко, в много кухни на света тя се суши, осолява, пържи. Жителите на Средиземноморието пък предпочитат да разпространяват крема сирене върху нея, а тайландците имат навика да я поръсват сол. Водата съставлява около 92% от масата на динята, най-високият процент сред плодовете. Динята е богата на витамини A и С. Освен това, тя съдържа големи дози калий, калций, желязо, бета каротин и фибри. Динята е перфектния продукт за детокс на организма и е най-добрият ви приятел в борбата с жегата и килограмите през лятото.

Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 30 kcal;
  • Протеин = 1 гр;
  • Въглехидрат = 8 гр;
  • Фибри = 0 гр;
  • Захари = 6 гр;
  • Мазнини = 0 гр.