ᐉ Кускус (Суров) • калории | BAV.BG

Кускус (Суров)

Кускус (Суров)

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 376 kcal

Протеин

Протеин = 13 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 77 гр

Мазнини

Мазнини = 1 гр

Фибри

Фибри = 5 гр

Захари

Захари = 0 гр

Измерване

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

Категория
Описание
Какво представлява?

Това е вид зърнена храна, която се приготвя от твърди сортове пшеница, просо, ечемик или ориз. Неговата родина е Мароко, където едноименното ястие от него се счита за национално.
 
Технологията на производство е подобна на тази на макаронените изделия. Но неговите форми са много малки, с диаметър 0.5-2 мм. В кулинарията най-често се използват зърна с диаметър 1.2 мм.

Поради високото си съдържание на сложни въглехидрати кускусът е предпочитана и у нас храна за закуска.

Какви витамини и минерали съдържа?
 
Богат е на витамин В5, който въздейства благоприятно на жизнения тонус, спомага за укрепването на имунитета, способства за преодоляването на хроничната умора и с депресията и дори лекува безсънието. Освен това витамин В5 подобрява регенерацията на кожата и на косата.
 
Съдържа голямо количество важни микроелементи – фосфор, калий, желязо, мед и растителни влакна – способства за нормалното функциониране на стомашно-чревния тракт.
 
Интересни факти
 
При употреба на този вид зърнена храна се наблюдава стабилизиране на водно-солевия обмен, също така стимулира и мозъчната дейност.
 
Благодарение на калия в състава му, с течение на времето сърдечният мускул укрепва.
 
Кускусът се препоръчва на желаещите да отслабнат, тъй като е идеален като диетичен продукт – състои се 70% въглехидрати, необходими за дългото усещане за ситост.
 
Благодарение на високата си хранителна стойност и калоричност кашите от кускуса се препоръчват за спортисти, за хора в напреднала възраст и за деца.
 
Благодарение на високо си съдържание на мед, кускусът предотвратява развитието и възникването на заболявания на ставите, а също и способства за синтеза на женски полови хормони.
 
Кускусът предотвратява ранното посивяване и преждевременното стареене на кожата.
 
Колкото и положителни качества да има този продукт обаче, трябва да споделим и тези, които влияят неблагоприятно на организма.
 
Въпреки средният си гликемичен индекс, диабетиците са длъжни да подхождат внимателно що се отнася до присъствието на кускуса в техния хранителен режим – възможно е да влоши протичането на заболяването, ако се прекалява.
 
Ако човек е с наднормено тегло, то употребата на този вид зърнена храна се разрешава в рамките на правилното хранене и диета.
 
Също така ако човек добави кускусът към своя обичаен нездравословен хранителен режим, състоящ се от бързо приготвени храни, захарни изделия и други вредни съставящи го храни, то е много вероятно да допринесе за допълнителното увеличаване на теглото на дадения човек, поради високата му калоричност.
 
Източници
https://www.healthline.com/nutrition/couscous-benefits
https://www.webmd.com/food-recipes/benefits-couscous#1
https://www.thejoint.com/colorado/greenwood-village/yosemite-crossing-38008/249723-health-benefits-couscous
Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 376 kcal;
  • Протеин = 13 гр;
  • Въглехидрат = 77 гр;
  • Фибри = 5 гр;
  • Захари = 0 гр;
  • Мазнини = 1 гр.
Други продукти от категория:
ДРУГИ