ᐉ Бадем (Суров) • калории | BAV.BG

БЕЗПЛАТНА Е-КНИГА

Интуитивно Хранене + Подарък Зелен чай

Свали безплатния здравословен наръчник на BAV.BG!

Който съчетава някои от най-важните аспекти на здравословния живот, поднесени по лесен и разбираем начин в 40 страници!



Бадем (Суров)

Бадем (Суров)

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 580 kcal

Протеин

Протеин = 21 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 21 гр

Мазнини

Мазнини = 50 гр

Фибри

Фибри = 12 гр

Захари

Захари = 4 гр

Измерване

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

с. л.

BAV.BG Изглеждай и се чувствай добре!

чаша

Категория
Описание
Какво представляват?

Бадемите са ядливите семена на бадемовото дърво. Идват от Близкия изток, но в момента САЩ е най-големият производител в света. От тях се произвежда и бадемово мляко, олио и паста, по-известна като марципан. 

Бадемите са най-добрият източник на витамин Е, което ги прави много ефективни в борбата с Алцхаймер, рак и болести на сърцето. 

Също така намаляват  лошия холестерол, нивата на кръвната захар и инсулиновата резистентност, а поради високото си съдържание на мазнини, магнезий и ниското си съдържание на въглехидрати, силно се препоръчват за хора с диабет 2 тип. 

Подпомагат и борбата с излишните килограми, защото поради високото си съдържание на протеин и фибри, могат да ви държат сити за дълъг период от време. 

Какви микронутриенти съдържат бадемите?

✔️Витамин Е: Има благоприятен ефект върху кожата, стимулира производството на колаген, поддържа гладката и скелетната мускулатура.
✔️Манган: Участва в метаболизма на макронутриентите, в синтеза на глюкоза, синтезирането на холестерол и урея, както и в изграждането на протеиновата матрица, намираща се в костите, хрущялите и ставите.
✔️Магнезий: Необходим е за енергийния метаболизъм, предаването на нервните импулси и е от съществено значение за нормалната функция на мускулите. 
✔️Фосфор: Подпомага здравето на костите, стимулира ефективното усвояване на витамините от група B, намалява симптомите на диария, констипация, нарушено храносмилане, подпомага изчистването на токсините и мускулното възстановяване. Намаленият прием увеличава риска от деменция и болест на Алцхаймер.
✔️Витамин В2 (рибофлавин): Допринася за растежа, повишаването на енергийните нива, намалява оксидативния стрес, улеснява метаболизма, поддържа здравето на кожата, очите и кръвните клетки. 
✔️Мед: Недостигът на мед в организма може да доведе до сърдечно-съдови заболявания.
✔️Фитинова киселина: Тя може да бъде  едновременно полезна и вредна, в зависимост от обстоятелствата. За хората, които се хранят разнообразно, тя има множество ползи за здравето. Освен че е антиоксидант, може да действа превантивно срещу камъни в бъбреците, рак и други заболявания. Не само това, но изглежда, че свързва тежки метали (кадмий, олово и други), което помага да се предотврати натрупването им в организма и токсичното им действие. 

Интересни факти за бадемите:

Интересен факт за бадемите  е, че опрашването им е силно зависимо от дивите и медоносните пчели. Без пчели няма бадеми. 

Източници 
https://www.healthline.com/nutrition/9-proven-benefits-of-almonds#section10 
https://www.foodconfidence.com/2013/09/18/eat-almonds/ 
Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 580 kcal;
  • Протеин = 21 гр;
  • Въглехидрат = 21 гр;
  • Фибри = 12 гр;
  • Захари = 4 гр;
  • Мазнини = 50 гр.
Други продукти от категория:
ЯДКИ