Сусам

Сусам

Информация за 100 гр.

Калории

Калории = 567 kcal

Протеин

Протеин = 17 гр

Въглехидрат

Въглехидрат = 26 гр

Мазнини

Мазнини = 48 гр

Фибри

Фибри = 17 гр

Захари

Захари = 0 гр

Измерване

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

100 гр.

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

с. л.

Бързо. Анаболно. Вкусно. Изглеждай и се чувствай добре!

голяма чаша

Категория
Рецепти
Описание

Човечеството започнало да използва сусамовите семена за лечебни цели в древна Гърция, Рим, Вавилон и Китай. Споменаването му се отразява в древното културно наследство на много страни, както и в Библията. Първият, който описа полезните свойства бил Авикен през 11 век. Използва се за приготвяне на сладкиши, халва и като подправка за месо. Сусамът има високо съдържание на калории поради високото съдържание на мазнини и протеини. Затова е важно хората с наднормено тегло, както и тези, които се грижат за фигурата си, да го използват с повишено внимание. Диетолозите препоръчват да се консумира, за да се нормализира липидно-мастната обмяна, да се понижи холестерола в кръвта и да се намали високото кръвно налягане. Сусамените семена са богати на калций, магнезий, фосфор, желязо. Съдържат още витамини от групата B, особено витамин B1 и B6. Препоръчваме да се съхраняват в херметически затворен съд на тъмно. Интересен факт е, че смленият сусам (таханът) е основен продукт при производството на халва. Може да ви звучи изненадващо, но в сусама има стабилно количество калории – около 50 калории в една супена лъжица, така че внимавайте с него!

Хранителна стойност
На 100 грама
  • Калории = 567 kcal;
  • Протеин = 17 гр;
  • Въглехидрат = 26 гр;
  • Фибри = 17 гр;
  • Захари = 0 гр;
  • Мазнини = 48 гр.